Programul Casa Verde revine cu ediția 2023!

Casă cu panouri solare/fotovoltaice pe acoperiș, promovând energia regenerabilă și un viitor sustenabil

Ghidul de finanțare publicat în Monitorul Oficial, informații și detalii importante

“Undeva în jurul datei de 15 mai va începe înscrierea persoanelor fizice în program. Înscrierea în etapa a doua a persoanelor fizice se va face într-un termen de trei zile lucrătoare pentru fiecare regiune de dezvoltare a ţării, asta înseamnă 24 de zile lucrătoare. Pentru a nu supraaglomera serverele şi a nu avea probleme cu aplicaţia am decis să facem lansare pentru persoane fizice pe cele opt regiuni de dezvoltare ale României. Fiecare regiune va avea trei zile lucrătoare în care oamenii se pot înscrie în aplicaţie.

Acest calendar va fi public şi va fi pus pe siteul AFM, astfel încât fiecare cetăţean să ştie când este perioada aferentă regiunii din care face parte, să poată să aibă documentele valide la momentul înscrierii, să scoată certificatul fiscal de impozite şi taxe locale, cel de la ANAF, cartea funciară şi buletinul.

Imediat după ce va porni sesiunea pentru validarea instalatorilor vom face public şi calendarul pentru persoanele fizice. După înscriere, e un termen de 90 de zile în care persoanele fizice trebuie să ia legătura cu instalatorii, cei validaţi pe lista pe care o vom publica la nivel naţional. Unii se pot duce să instaleze şi în altă regiune, nu avem o problemă cu asta” a declarat Laurenţiu Neculaescu, preşedintele AFM.

În noua sesiune Casa Verde 2023, sunt necesare documentele de mai jos. Pentru o eficiență maximă, vă rugăm să obțineți documentele cât mai repede.

  1. Act de identitate solicitant (adresa de pe CI trebuie să coincidă cu adresa imobilului unde se dorește implementarea)
  2. Extras de carte funciară (valabil 60 zile de la emitere, poate fi obținut online și costă 20 lei). Link: https://epay.ancpi.ro/epay/SelectProd.action?prodId=1420 
  3. Certificat de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat (valabil 90 zile de la emitere pentru persoanele fizice, poate fi obținut online de la ANAF sau fizic). Link: www.anaf.ro (necesită cont SPV)
  4. Certificat de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale de la primăria de domiciliu (valabil 30 zile de la emitere; Poate fi obținut de la ghișeu sau online)

După caz, vor mai trebui obținute următoarele documente:

  1. Adeverință de la primărie (certificat de nomenclatură stradală) – care să ateste faptul că adresa de domiciliu din CI este cea din extrasul CF dacă adresa din CI nu corespunde cu adresa din extrasul de carte funciară (de exemplu lipsește strada, numărul, etc)
  2. Copia cărții funciare colective, doar pentru imobilele tip duplex (se obține doar fizic de la OCPI). De exemplu, pentru un imobil înscris într-o carte funciară cu număr de tipul xxxx-C1-U2, este necesară copia cărții funciare colective.

🔑 Atenție! Modificările privind procedura de înscriere în programul Casa Verde 2023 permit beneficiarilor să se înscrie singuri în aplicația AFM cu mențiunea că dacă dosarul nu este complet sau actele nu sunt conforme, cererea va fi respinsă direct, fără posibilitatea de a fi solicitate clarificări. Cu toate acestea, Ensys vine în întâmpinarea clienților săi și oferă asistență în înscriere pentru cei care doresc acest lucru.

📌 Vom actualiza constant informațiile referitoare la program pe site-ul nostru și pe pagina noastră de Facebook.

Echipa Ensys care este în continuă expansiune, este formată din peste 200 persoane în cele 5 centre operaționale distribuite în toate regiunile țării, are o capacitate de instalare și mentenanță a peste 500 sisteme rezidențiale lunar.

Pentru sesiunea 2021, Ensys a înregistrat toți clienții care au avut dosarele complete cu succes. Dintre cele 4500 cereri depuse, peste 4200 au fost aprobate și peste 1500 instalate, urmând ca și restul proiectelor să fie finalizate până în toamna acestui an pentru a ne pregăti pentru noua sesiune.

Modificări importante în programul Casa Verde 2023:

  • Beneficiarul poate fi persoană fizică sau parohie
  • Beneficiarul trebuie să fie proprietar și să aibă domiciliu la adresa de implementare a proiectului
  • Înscrierea se face individual, nu prin intermediul instalatorului
  • După rezervarea sumei, beneficiarul își va alege un instalator validat

Specialiștii noștri în sisteme fotovoltaice vă vor ajuta în analizarea documentelor necesare pentru program cât și pentru înscrierea și întocmirea tuturor documentelor necesare.

Cum să aplicați și să obțineți suport

Pentru răspunsuri la întrebări frecvente și alte informații utile, vă invităm să vizitați site-ul nostru și să ne urmăriți pe Facebook, Instagram si Linkedin și vă invităm să accesați platforma noastră dedicată, casaverde.ensys.com.ro, și să completați formularul de înscriere. 📝

Aici veți găsi prima platformă dedicată Casa Verde, lansată în România la debutul programului în 2019. 💚

Prin accesarea platformei noastre, veți avea ocazia să interacționați activ cu specialiștii Ensys, care vă vor ghida și vă vor oferi suport în cadrul procesului de înscriere și implementare a sistemelor fotovoltaice.🌞🔌

Nu ratați această oportunitate de a vă alătura miilor de români care deja beneficiază de energia regenerabilă prin intermediul programului Casa Verde. Haideți să fim împreună pionierii unui viitor mai verde și mai sustenabil! 🌱🌍

Accesați acum casaverde.ensys.com.ro și începeți călătoria spre un viitor plin de energie curată și economii semnificative! 💡💸

Succes în pregătirea pentru programul Casa Verde 2023! 🌳🏡🌞

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *